Felicias sockerpalats

En plats fylld med smarriga läckerheter!

Nu är Sockerpalatset igång!

Publicerad 2014-11-14 14:22:00 i Övrigt,

Hej alla fina människor där ute!

Mitt namn är Felicia Jeppsson och jag är 18 år gammal. Jag bor i södra Skåne och bär på en stor passion - nämligen att baka! Just nu går jag sista året på Österportsgymnasiet i Ystad. Där pluggar jag samhälle, medier och kommunikation. Att gå sista året innebär en mängd saker. Det är student, nationella prov, bal och resor. Listan är lång. Men något som också väntar i årskurs tre är gymnasiearbetet.

Gymnasiearbetet är ett projekt man ska lägga 100 timmars arbete på. Ämnet är fritt och man får gå till väga på vilket sätt man vill. Syftet med gymnasiearbetet är att visa vad man lärt sig under gymnasietiden. För mig var det inte särskilt svårt att välja ut ett ämne. Bakningen var en självklarhet. Men bakning har väl inget att göra med vad jag lärt mig på gymnasiet kanske ni tänker? Nej, och det är där bloggen kommer in i bilden! I bloggen kommer jag kombinera bakningen med bild och text. Genom bilder ska jag visa vad jag lärt mig på mina medialektioner, och genom texter ska jag visa vad jag lärt mig på mina svensklektioner. En perfekt kombination!

Sockerpalatset är en blogg som jag i framtiden kommer fylla med läckra bilder och gudomliga recept. Om ni älskar det söta i livet precis som jag är ni alltid välkomna hit. Här får du gärna ta del av mina bakverk. Hoppas vi ses!

Kommentarer

Postat av: Mammi

Publicerad 2014-11-14 15:12:08

Vilken fin blogg!!! Ska verkligen bli superspännande att se vad för goda och mumsiga recept du kommer att publicera!!! Lycka till med ditt gymnasieuppdrag <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Felicias sockerpalats

Älskar du också kakor och andra sötsaker? Då har du kommit helt rätt. Här på Sockerpalatset hittar du bilder och recept på supersmarriga läckerheter. Ta gärna del av mina idéer och berätta vad du tyckte!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela