Felicias sockerpalats

En plats fylld med smarriga läckerheter!

Gräddtårta med jordgubbar

Publicerad 2015-03-02 14:33:00 i Bakverk,

Idag gjorde jag en gräddtårta med nästan samma recept som till rosecaken jag gjorde för inte så längesedan. Gräddtårta är sååå himla gott och idag ville jag göra den ganska originell och somrig.
 
Till gräddtårtan behöver du: tårtbotten i valfri smak, tårtmousse, 2,5 dl mjölk, 5 dl grädde, jordgubbar, övrig frukt/bär, riven chocklad
 
Först börjar du med att vispa ihop tårtmoussen med 2,5 dl mjölk. När du får en bra konsistens brer du ut smeten på en tårtbotten. Här kan du också placera ut valfri frukt/bär. Jag använde mig endast av jordgubbar (men spara några till dekorationen!). Gör likadant med nästa lager tills du använt alla tårtbottnar och tårtmoussen är slut. Redan nu är grunden klar. Efter det vispar du grädde. Ett tips är att hälla i lite socker i grädden under tiden du vispar. Då får du en sötare smak. Nu kan du börja dekorera tårtan! Det kan du göra hur du vill, bara du täcker hela tårtan med grädde. Sedan skär du några jordgubbar och lägger på toppen. Jag ville även få in lite chocklad i denna tårtan, så jag tog hjälp av ett rivjärn och rev lite chocklad över den - och voilá! Lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Felicias sockerpalats

Älskar du också kakor och andra sötsaker? Då har du kommit helt rätt. Här på Sockerpalatset hittar du bilder och recept på supersmarriga läckerheter. Ta gärna del av mina idéer och berätta vad du tyckte!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela